Nota Kimothoi© Nότα Κυμοθόη

Nota Kimothoi© Nότα Κυμοθόη
Νότα Κυμοθόη, απόσπασμα από Ποίησή μου με τον τίτλο "Ερατώ" "Παίξε ω Μούσα Ερατώ την άρπα την ανθρώπινη αυτήν οπού αγγίζει τις καρδιές των άκαρδων ανθρώπων που είπαν λόγια ερωτικά και λόγια της αγάπης"/Art Nota Kymothoe© Nότα Κυμοθόη

Τετάρτη 16 Μαρτίου 2022

Νότα Κυμοθόη "ΑΙΩΝΙΑ ΛΑΜΨΗ" Ποίηση

Νότα Κυμοθόη
ΑΙΩΝΑ ΛΑΜΨΗ
Ποίηση

Ελλάδα!
Καλημέρα όλη την ημέρα,
οπού λάμπεις αιώνια,
μέσα από τα αρχαία σου ερείπια!
Νότα Κυμοθόη Λογοτέχνης και Εικαστικός
Photography, art and poetry Kymothoe Nota©Νότα Κυμοθόη
Copyright ®Νότα Κυμοθόη

Σάββατο 19 Φεβρουαρίου 2022

Νότα Κυμοθόη "Ο ΘΕΟΣ ΔΙΟΝΥΣΟΣ"

Νότα Κυμοθόη "Ο ΘΕΟΣ ΔΙΟΝΥΣΟΣ"
      Στο Αττικό Ημερολόγιο μετά από το μήνα Γαμιλιών έχουμε τον μήνα Ανθεστηριών αφιερωμένο στο Θεό Διόνυσο(15 Φεβρουαρίου-15 Μαρτίου).
     Ο Θεός Διόνυσος αποτελεί μια σπουδαία και μεγίστη κλείδα απ΄ όπου αντλούμε πολλές πληροφορίες ιστορικής φύσεως, κρυμμένες στην όλη του πορεία. Σε ένα από τα μεγάλα ταξίδια μου ερευνητικής φύσεως και πολιτισμικής εργασίας μου στην Ινδία το 1994, συνειδητοποίησα κρυμμένες αλήθειες με έκπληξη μεγάλη. Οι παραστάσεις του Θεού Διονύσου επάνω σε λεοπάρδαλη είναι εντυπωσιακής έρευνας για τους χώρους και τους τόπους λατρείας του. Νεαρός Θεός με ευρωστία κρατώντας σκήπτρο ιππεύει το άγριο αυτό ζώο. Ένα θηρίο της ζούγκλας οπού προξενούσε και προξενεί έως τις ημέρες μας φόβο και τρόμο στους κατοίκους στην Ινδία που ζουν σε χωριά. Βλέπουμε δηλαδή να λατρεύεται ο Θεός Διόνυσος καθώς υποτάσσει αυτό το θηρίο.

Σε μια σαρκοφάγο, αυτήν της εικόνας, που βρίσκεται στο Μουσείο Τέχνης Γουώλτερς στη Βαλτιμόρη των Η.Π.Α. παρατηρούμε τον Θρίαμβο του Θεού Διονύσου. Οι ενδυμασίες είναι όλες αρχαιοελληνικές και πάλι ο Θεός Διόνυσος ιππεύει δυο λεοπαρδάλεις και εισέρχεται θριαμβικά. Πρόκειται για την λατρεία του Θεού Διονύσου Σαβάζιου. Παρατηρώντας τις λεπτομέρειες της όλης αυτής σαρκοφάγου εξάγουμε πολλά συμπεράσματα για την ζωή και το έργο του αλλά και την λατρεία του Θεού Διονύσου. Στην Ινδία και στην σανσκριτική διάλεκτο Ιν=υιός και ΙNDIA=ο υιός του Δία=Διόνυσος=η χώρα του Διονύσου.
Κικλήσκω Διόνυσον ἐρίβρομον, εὐαστῆρα, πρωτόγονον, διφυῆ, τρίγονον, Βακχεῖον ἄνακτα,   ἄγριον, ἄρρητον, κρύφιον, δικέρωτα, δίμορφον, κισσόβρυον, ταυρωπόν, Ἀρήιον, εὔιον, ἁγνόν, ὠμάδιον, τριετῆ, βοτρυηφόρον, ἐρνεσίπεπλον. Εὐβουλεῦ, πολύβουλε, Διός καὶΠερσεφονείης ἀρρήτοις λέκτροισι τεκνωθείς, ἄμβροτε δαῖμον· κλῦθι, μάκαρ, φωνῆς, ἡδὺς δ᾽ ἐπίπνευσον ἀμεμ[φ]ής εὐμενὲς ἦτορ ἔχων, σὺν ἐυζώνοισι τιθήναις.
Θεός της βλάστησης και της χαράς καθώς ο ίδιος ο Ορφέας τον εξυμνεί με τον Ύμνο του ως τέκνο της άρρητης σχέσης Ζηνός (Διός) και Περσεφόνης. Μιας σχέσης οπού δεν μπορεί να λεχθεί. Η Περσεφόνη κόρη της Θεάς Δήμητρας πασίγνωστης για τη λατρεία της στα Ελευσίνια Μυστήρια. Θεά της Καλλιέργειας της Γης. Αλλά η λατρεία των Ανθεστηρίων είναι αφιερωμένη στο Θεό Διόνυσο. Ο ερχομός της Περσεφόνης, της εαρινοποίησης και του ξυπνήματος της Φύσεως φέρνει χαρά σε όλους. Οι άνθρωποι βαδίζουν έξω στη Φύση και ο Θεός Διόνυσος γεννιέται από τον μηρό του πατέρα του Ζευ. Είναι η δύναμη του ανθρώπου οπού πατώντας όρθιος δημιουργεί. Σε παραστάσεις παρατηρούμε το Θεό Διόνυσο παρέα με τον Θεό Πάνα. Στην αρχέγονη εποχή της λατρείας του Θεού οι αίγες αλλά και τα πουλιά μετέφεραν τους σπόρους της άγριας σταφυλής η οποία φυτρώνει. Η σταφυλή και η άμπελος από την οποία ο Θεός Διόνυσος δίδαξε στην ανθρωπότητα τότε την καλλιέργεια της και δημιούργησε τον υπέροχο οίνο.  Οι άνθρωποι πίνοντας αυτόν ευθυμούσαν, γελούσαν αλλά κι ασχημονούσαν, διότι του καθενός ο χαρακτήρας είναι διαφορετικός από του άλλου. Τα όσα λοιπόν με την πάροδο του χρόνου διασώθηκαν στο όνομα του Θεού Διονύσου ας εξετασθούν κι ας ερευνηθούν με προσοχή. Διότι μετά χιλιάδων ετών, όταν άρχισε να διαδίδεται και να επιβάλλεται ο χριστιανισμός, κράτησαν όσα τους συνέφεραν από τη λατρεία του Διονύσου και των Ελευσινίων Μυστηρίων. Πήραν φυσικά την άμπελο και την έχουν ως ιερό φυτό σε παραστάσεις μέσα σε χριστιανικούς ναούς, πήραν τον οίνο και το Μυστήριο κοινωνίας του, καθώς και ο ίδιος ο Ιησούς Χριστός τον χρησιμοποιούσε στους δείπνους του. Κι ο μυστικός δείπνος με τους μαθητές του έγινε Μυστήριο Μυσταγωγικό στον χριστιανισμό. 

Σε μια παράσταση του 40υ π. Χ. αιώνος, οπού βρίσκεται στο Μουσείου Αρχαίας Αγοράς Αθηνών, παρατηρούμε τη Γέννηση του Θεού Διονύσου, στο σπήλαιο της Γεννήσεως. Εδώ λοιπόν παρατηρούμε πως ο Θεός Ερμής παραδίδει το θείο βρέφος του Θεού Ζηνός και της Περσεφόνης στις Νύμφες για να το φροντίσουν. Όλα συμβαίνουν κάτω από την εποπτεία και το βλέμμα του Θεού Ζηνός (Διός), της Θεάς Δήμητρας, του Θεού Απόλλωνος και του Θεού Πανός.
Ο Θεός Διόνυσος αποτελεί τη δύναμη της Αναγέννησης της Φύσης και της Εαρινοποίησης της ζωής, καθώς η Φύση ξυπνάει. Με τη γέννησή του ταυτίζεται και ο ερχομός της Περσεφόνης στη Γη. Αλλά επί ρωμαϊκής αυτοκρατορίας, όταν καθιέρωναν γιορτές για τον χριστιανισμό κι ενώ χρησιμοποιούσαν τον οίνο σε όλα τους τα συμπόσια και μεθούσαν, χαρακτήρισαν το Θεό Διόνυσο μέθυσο. Είναι ΥΒΡΙΣ μεγίστη αυτή, καθώς και οι χαρακτηρισμοί "ειδωλολατρία" για την αρχαία ελληνική θρησκεία των προγόνων μας.
Σε ένα από τα ταξίδια μου στην πανέμορφη Δρέσδη της Γερμανίας με εντυπωσίασε αυτή η Όπερα του Ζέμπερ του Αρχιτέκτονα 
Gottfried Semper( 1803 - 1879). Επάνω στην κορυφή της εισόδου της μεγαλόπρεπα θριαμβεύει ο Θεός Διόνυσος με την Αριάδνη σε άρμα που το σέρνουν τέσσερις πάνθηρες. Η μεγαλοπρέπεια της αρχαίας ελληνικής πολιτισμικής αίγλης δεσπόζει στην πανέμορφη Δρέσδη.  Ο Θεός Διόνυσος της χαράς της ζωής, οπού θριαμβεύει!

Νότα Κυμοθόη Λογοτέχνης και Εικαστικός
 

Παρασκευή 4 Φεβρουαρίου 2022

Νότα Κυμοθόη "ΑΡΧΑΙΑ ΠΕΡΓΑΜΟΣ"

Νότα Κυμοθόη "ΑΡΧΑΙΑ ΠΕΡΓΑΜΟΣ"
Το αρχαίο ελληνικό θέατρο της αρχαίας ελληνικής πόλης Περγάμου, στην Μικρά Ασία της επαρχίας Τευθρανίας της Μυσίας, χτισμένη πάνω σε μικρό λόφο που ήταν μέσα σε μια εύφορη κοιλάδα που εκτεινόταν προς Δ. μέχρι τις ακτές του κόλπου Ελαίας και του Αδραμμυτίου, απέναντι από το ελληνικό νησί της Λέσβου. Σήμερα ονομάζεται Τσανταρλή, αλλά το αρχαίο ελληνικό θέατρο είναι εκεί, για να θυμίζει την αρχαία ελληνική δόξα των αρχαίων Ελλήνων.Στην περιοχή της Μυσίας στα παράλια στην αρχή, υπήρχαν Αιολικές αποικίες κι αργότερα κτίσθηκαν και πολλές άλλες, που αναπτύχθηκαν πολύ κι έγιναν σπουδαίες και ξακουστές κι ήταν: το Αδραμύττιο, η Αδράστεια, η Άντανδρος, η Απολλωνία, η Άσσος, η Αταρνεύς, τα Γάργαρα, η Κύζικος, η Λάμψακος, η Μιλητούπολις, το Πάριον, η Πέργαμος, η Πιτάνη, η Πρίαπος, η Προκόννησος, η Στρατονίκεια, η Τευθρανία καθώς και οι πόλεις της Τρωάδας Άβυδος, Αλεξάνδρεια η Τρωάς, Αμαξιτός, η Δάρδανος, η Ζέλεια, το Ίλιον, η Λάρισα, η Σκαμάνδρεια, η Σκήψις και πολλές άλλες. Η Μυσία χωρίζονταν από τη Βιθυνία προς Α. με τον ποταμό Ρυνδάκο. Προς Β. συνόρευε με την Προποντίδα και τον Ελλήσποντο, προς Δ. ήταν το Αιγαίο Πέλαγος και προς Ν. ο Κάικος ποταμός και το όρος Τήμνος. Στη δυτική πλευρά της Μυσίας ήταν Τροία, σε έκταση που κάλυπτε από τον Ελλήσποντο και την Προποντίδα μέχρι τον κόλπο του Αδραμυττίου. Στην ανατολική Τροία μέχρι την Βιθυνία βρισκόταν η Μυγδονία. Στα παράλια της Μυσίας, προς το Αιγαίο ήταν η Αιολίδα με τις 12 αιολικές πόλεις της και στη μεσημβρινή η «Μεγάλη Μυσία» η κυρίως Μυσία.Το νοτιότερο τμήμα της Μυσίας καλούνταν και «Τευθρανία» στην οποία άκμασε η Πέργαμος.Είχε πολλά νερά από τους αρχαίους χρόνους και πολλά δάση σε βουνά τα «εν Τρωάδι» όπως η Ίδη, ο Όλυμπος (ο Μύσιος) ανατολικά και νότια το βουνό Τήμνος, φυσικό σύνορο με τη Λυδία. Από τους ποταμούς γνωστότεροι είναι ο Ρύνδακος (ανατολικά), ο Μάκεστος, ο κύριος ποταμός της Μυσίας, ο Αίσηπος, ο ιστορικός Γρανικός, ο Σκάμανδρος στην Τροία και νότια ο Κάικος σύνορο με τη Λυδία, που ονομαζόταν και Αστραίος. Από τις λίμνες γνωστές είναι η Απολλωνιάτις και η Αφνίτις. Καταστράφηκε η πνευματική της αίγλη από τον Παύλο και στη συνέχεια από τον Κωνσταντίνο(μέγας κι άγιος) που απαγόρεψε να ονομάζονται οι Έλληνες εθνικοί Έλληνες κι απαγόρεψε την ελληνική γλώσσα.
Νότα Κυμοθόη Λογοτέχνης και Εικαστικός
(εικόνα από το ιντερνέτ)

Δευτέρα 3 Ιανουαρίου 2022

Νότα Κυμοθόη "Με ευγνωμοσύνη στη Φύση"Δοκίμιο

Νότα Κυμοθόη "Με ευγνωμοσύνη στη Φύση" Δοκίμιο
Κρατώντας ένα Turbo sarmaticus στην παλάμη μου, παρατηρώ την ομορφιά του, για την οποία η Φύση Καλλιτέχνης, εργάστηκε κοπιαστικά. Η Φύση λοιπόν, οπού καταγράφεται από τους μελετητές ανθρώπους της Επιστήμης σε Έτη και αιώνες. Και καθώς παρατηρώ τις σπείρες του συνειδητοποιώ, πως η κάθε σπείρα είναι μια πλήρης περιστροφή 360° τέλεια διαμορφωμένη. Η ανθρωπότητα στον Πλανήτη Γη έχει Προϊστορία που υπολογίζεται πως ξεκινά 2.500.000 Έτη π. Χ. Η Παλαιολιθική Αρχή ζωής φθάνει ως το 10.000 π.Χ. Αν μελετηθεί με προσοχή, θα συνειδητοποιήσει ο κάθε φανατισμένος στην άγνοιά του, πολλές αλήθειες για γνώσεις που χάθηκαν. Αλλά τίποτα Ιερό κι αληθινό δεν χάνεται, μήτε η Ιερότητα της Α΄ Αρχής και του Α΄ Αιτίου έχει χαθεί. Η ζωή συνεχίζεται την Μεσολιθική Εποχή έως και το 3.000 π.Χ. κι ακολουθεί η Νεολιθική Εποχή έως το 2.000 π. Χ. Άνθρωποι έζησαν αυτές τις εποχές δημιουργώντας πολιτισμούς κι ο κόσμος τους άλλαξε καθώς ανακάλυψαν το χαλκό σε μια εποχή Χαλκολιθική και Χαλκού έως το 1000 π.Χ. ενώ είχαν ανακαλύψει και το σίδηρο και με άλλες ιδέες διαμορφώθηκε και η Εποχή του Σιδήρου έως το 600 π.Χ. Οι ενέργειες που αναπτύχθηκαν και τους συνέδεαν σε σύνδεσμο με το δισεκατομμυρίων Ετών παρελθόν τους, θεοποιήθηκαν. Ο αγαπημένος μου αρχαίος παππούς Ησίοδος στη Θεογονία του καταγράφει τις γενιές όλες κι είναι σημαντική η ανθρώπινη Προϊστορία που καταγράφεται στις Θεογονίες κι από άλλους σε άλλες περιοχές της Γης. Η Αρχαία Ιστορία του ανθρωπίνου γένους στην Αρχαϊκή της περίοδο ξεκινά από τον 10ο έως και τον 7ο π. Χ. αιώνα και καθιερώνεται ως Κλασσική τον 7ο έως τον 4ο αιώνα και συνεχίζει ως Ύστερη έως τον 5ο μ. Χ. αιώνα. Οι αρχαίες Βέδες καταγράφουν στην Ινδία και στην Περσία και διασώζουν Ύμνους Ιερούς της Αρχαίας Εποχής, που χάθηκαν σε ότι ακολούθησε. Ελάχιστοι διασώζονται στην αρχαιοελληνική από τον Ορφέα. Μελέτες μου σε ιστορικές πηγές που έκανα, όταν βρισκόμουν στην Ινδία, φέρνουν στο φως πολλές κρυμμένες αλήθειες. Η Δύναμη όλη δισεκατομμυρίων ετών καταποντίζεται από τον ίδιο τον άνθρωπο, οπού θυσιάζει ανθρώπους, δίχως καμιά ιερότητα, παρά μόνον με μίσος και για την κοσμική του εξουσία έως και την εποχή του Χριστού και στην αλλαγή αυτήν, οπού έγινε, η ανθρωπότητα φθάνει σ΄ έναν Μεσαίωνα που διαρκεί έως και τον 15ο αιώνα μ.Χ. (Πρώιμο, Ώριμο, Ύστερο). Ο Μεσαίωνας καταστρέφει με ωμή βία, φόβο και τρόμο όλη την Αρμονία της Κλασσικής Αρχαιότητος. Με την "Ιερά Εξέταση" που επιβάλει, με αποφάσεις που παίρνονται από την Ιερά Σύνοδο σε Ανατολή και Δύση, θεμελιώνει μέσα από σειρά "Ιερών Συνόδων", όπως τις ονομάζει θεολογικά, αλλά και πρακτικά, όλα τα πολυάριθμα χωρία της Παλαιάς Διαθήκης, των Ιερών Ευαγγελίων του Ιησού Χριστού, των Επιστολών του Παύλου, των Πράξεων κι Επιστολών των Αποστόλων, των γραπτών και προφορικών λόγων των Εκκλησιαστικών Πατέρων. Η κάθε είδους βία ήταν προερχόμενη de facto ως μία Εκκλησία, είτε ορθοδόξου είτε καθολικής πίστης κι ήταν Αγία, Καθολική κι Αποστολική Εκκλησία, μέχρι την εποχή του Ιερού Πατριάρχη Φωτίου (820-891 μ.Χ. δηλαδή τον 9ο αιώνα, που αφορίστηκε από τον Πάπα και καθαιρείται). Η Ιερά Εξέταση συνεχίζει να υπάρχει με τρομακτική αγριότητα μέχρι την εκπνοή του Βυζαντίου (Νέα Ρώμη Ανατολής). Τελούσε πάντοτε υπό την προστασία φρικτών νόμων του κράτους, των αυτοκρατόρων και των επισκόπων. Οι νόμοι αυτοί μπορούν να μελετηθούν στους κώδικες που ονομάστηκαν Θεοδοσιανός Κώδιξ και Ιουστινιάνειος Κώδιξ, και μέσα στα συγγράμματα και στις μαρτυρίες που έγραψαν Ιστορικοί αυτών των εποχών και των μετέπειτα εποχών. Αν κάποιος άνθρωπος δεν γνωρίζει τι σημαίνει Μεσαίωνας είναι καιρός ν΄ αναζητήσει αυτήν όλη τη γνώση και ιδιαίτερα όλοι οι από Ελλήνων και από Ελληνίδων καταγόμενοι. Διότι ο Μεσαίωνας καταστρέφει με αποφάσεις του, την Δύναμη του Ελληνισμού. Κι εδώ είναι μια μεγάλη και πικρή αλήθεια. Ο Ελληνισμός δεν έχει καμιά σχέση με τον δογματικό χριστιανισμό. Οι νομοθεσίες, Πατερικά κείμενα κι αποφάσεις συνόδων (ιερές τις ονομάζουν, αλλά, τι ιερότητα κρύβει η τρομοκρατία τους με αφορισμούς;) καταστρέφουν την Αρμονία και τις Φιλοσοφικές Αξίες των αρχαίων Ελλήνων. Αντιγράφουν ότι ωραίο υπήρχε, τρομοκρατούν την ανθρωπότητα με χριστιανικούς αφορισμούς που μόνον αηδία προκαλούν μερικά τροπάρια κι αναθέματα (τριπλά) με κείμενα με τις κατάρες, καθώς και ο εορτασμός της περιτομής την 1η κάθε Έτους.
Πολλές υβριστικές, υποτιμητικές φράσεις μαζί με κατάρες καταφέρονται εναντίον εθνοτήτων και των Ελλήνων ενώ ευλογούν στις λειτουργίες τους το Ισραήλ. Αν κάποιος δεν κατανοεί αυτά όπου γίνονται κι αν δεν κατανοεί τη γλώσσα και τι ακριβώς συμβαίνει στην εκκλησία, ας το κατανοήσει αργά-αργά. Ο Λόγος του Χριστού είναι αγάπη, ελευθερία, βοήθεια, στήριγμα και συγχώρεση κι όχι διαχωρισμός, όχι έχθρα, όχι μίσος, όχι εκδίκηση. Η Αγάπη του Θεού δεν έχει όρια και μέσα σε κάθε άνθρωπο, μέσα στην ανθρώπινη φύση, υπάρχει η θεϊκή βούληση της ελευθερίας και της θρησκευτικής όσμωσης. Αλλά, υπάρχουν πολλά αλλά στον τρόπο ζωής του κάθε ανθρώπου.
Ακολουθεί μια Εποχή Νεότερης ιστορίας του ανθρωπίνου γένους και η Πρώιμη αυτή περίοδος κρατά έως τον 16ο αιώνα. και αν την εξετάσουμε σφαιρικά, διότι αφορά όλη την ανθρωπότητα, δημιουργείται η Νεότερη Εποχή που φτάνει έως τον 19ο αιώνα.
Κι ενώ οι Έλληνες και οι Ελληνίδες γιορτάζουμε 200 χρόνια Ελευθερίας μας από τον οθωμανικό ζυγό η Σύγχρονη Ιστορία του 20ου αιώνα φέρνει στο φως αλήθειες, τις οποίες όλη η ανθρωπότητα πρέπει να γνωρίσει. Μια Κύπρος, γνήσιο ελληνικό νησί, είναι ακόμα σε υποδούλωση και χώρες άλλες σε εμπόλεμη κατάσταση. Ο σκοταδισμός και η τρομοκρατία των θρησκειών δεν μπορούν να έχουν θέση στον αιώνα που διανύουμε. Ας διαφωτιστεί η ανθρωπότητα κι όλος ο κόσμος κι ας κατανοήσει ο κάθε ένας, πως δεν μπορεί καμιά θρησκεία και καμιά θρησκευτική ομάδα να αποφασίζει για κανενός την ύπαρξη, μήτε να έχουν τα θρησκεύματα κοσμική εξουσία. Ας το κατανοήσει αυτό ο κάθε άνθρωπος, στον βαθμό που του επιτρέπει το πνευματικό του επίπεδο, πως ο 21ος αιώνας, που ξεκίνησε από την 1-1-2001 θα εκπνεύσει στις 31-12-2100. Δηλαδή, βρισκόμαστε στην Εποχή της 3ης χιλιετίας και στον 1ο αιώνα αυτής της Εποχής. Κατοικούμε σ΄ έναν Πλανήτη Γη, το περιβάλλον του οποίου είναι η Φύση μέσα στην οποία υπάρχουμε όλοι μας, είτε ζούμε σε πόλεις, είτε σε χωριά, είτε έχουμε τον ίδιο θεό λατρείας, είτε όχι, είμαστε άνθρωποι δίχως διαχωρισμούς. Δεν μπορεί κανένα θρήσκευμα να ασκεί εξουσία και να παίρνει αποφάσεις για τις ζωές κανενός ανθρώπου. Ας τελειώσει ο κάθε φανατισμός και η κάθε τρομοκρατική δύναμη την οποία εξαπολύει η κάθε θρησκευτική ομάδα, όποιον θεό κι αν προτείνει ως λατρεία και ως πίστη. Γιατί αν βγουν στην επιφάνεια όλα τα σκάνδαλα των θρησκευτικών ομάδων εις βάρος των ανθρώπων και μάλιστα μικρών παιδιών, δεν ξέρω αν θα τολμούν πάλι να τελέσουν ιερές τελετές και να απαιτούν από τους εν αγνοία προσερχόμενους να προσκυνούν και ν΄ ασπάζονται τα χέρια τους.
Έχουμε ο καθένας χωριστά από την πλευρά του υποχρέωση όμως στη Φύση και ας λογικευτούμε στα θέματα Πληροφορικής και Τεχνολογίας κι ας κατανοήσουμε πως η ειρηνική συμβίωση και η φροντίδα της Φύσης, είναι το σπίτι όλων μας. Με ΕΥΓΝΩΜΟΣΥΝΗ στη Φύση ας ξεκινήσουμε αυτόν τον αιώνα και την κάθε ημέρα μας, δίχως μισαλλοδοξίες και δίχως θρησκειολογικές τρομοκρατικές συμπεριφορές. Οι περισσότεροι άνθρωποι στην Εποχή μας δεν ακολουθούν τυφλά καμιά δοξασία του παλαιού καιρού και της παλαιάς Εποχής των 2020 ετών. Ο κόσμος αλλάζει και η κάθε αλλαγή δεν κατανοείται εύκολα απ΄ όλους. Διώξτε τις φοβίες και τις καχυποψίες και χαρείτε την κάθε ημέρα με Φως και Αγάπη, αλλά ήρεμοι και με Ειρήνη στην σκέψη.
Όσο γι΄ αυτήν την "πανδημία" όπου μαστίζει την ανθρωπότητα, ας λογικευτεί ο καθένας κι ας αποβάλει την τρομοκρατία που σπέρνουν, γιατί τα εμβόλια τελικά δεν προσφέρουν οριστική ανοσία, αφού και οι εμβολιασμένοι νοσούν. Προφύλαξη και καθαριότητα με υγιεινή ζωή. Τι συμβαίνει τελικά; Μάλλον μετά από χρόνια θα βγουν τα γνήσια συμπεράσματα, καθώς στις πόλεις περισσότερα είναι τα ζώα συντροφιάς από τους ανθρώπους. Οι άνθρωποι ζουν μαζί με σκύλους στους ίδιους χώρους, δίχως να κατανοούν πως είναι ζώα, δηλαδή κτήνη κι όχι άνθρωποι. Οι μετακινήσεις πληθυσμών έχουν δημιουργήσει ανομοιογένεια στις γηγενείς χώρες και πολλά προβλήματα, τα οποία μαζί με την πανδημία έχουν δυσκολέψει την καθημερινή κατάσταση σε όλο τον πλανήτη. Και ενώ έχει συμβεί και συμβαίνει αυτή η αλλαγή, ακόμα δυσκολεύονται οι άνθρωποι να την κατανοήσουν.
( συνεχίζεται)
Νότα Κυμοθόη Λογοτέχνης και Εικαστικός
Photography and writer Nota Kymothoe©Νότα Κυμοθόη
Copyright ®Νότα Κυμοθόη

Τετάρτη 23 Ιουνίου 2021

Νότα Κυμοθόη "Ο ΘΕΟΣ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΑΠΟΛΛΩΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΩΝ"

Nότα Κυμοθόη
Ο ΘΕΟΣ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΑΠΟΛΛΩΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΩΝ
Δοκίμιο
Ας μάθουν οι Έλληνες και οι Ελληνίδες κι όσοι αναζητούν αλήθειες πως ο Δημόκριτος, ο Πυθαγόρας και ο Ηράκλειτος διατύπωσαν απόλυτα τη θεωρία της Πυρηνικής Φυσικής και της Ειδικής Σχετικότητος, ενοποιώντας σε Ενιαίους Μαθηματικούς Τύπους τον Ηλεκτρισμό, την Βαρύτητα, τον Μαγνητισμό, την Αστρονομία και τα Ασθενή Ρεύματα Πυρήνων Ατόμων.
Ας μάθουν οι Έλληνες και οι Ελληνίδες κι όσοι αναζητούν αλήθειες πως οι Αστρονόμοι και Μαθηματικοί Εύδοξος, Κάλλιπος, Αρίσταρχος, Ευκλείδης, Αρχιμήδης, Κόνων, Ίππαρχος, Κλεομήδης, Απολλώνιος, Πτολεμαίος, Θέων, Υπατία και Πάππος, είχαν εξαντλήσει όλα τα όρια εκείνη την εποχή της υπάρξεώς τους για την ανθρώπινη νοημοσύνη κι επίλυσαν ΝΟΕΡΑ και ΧΩΡΙΣ ΓΡΑΦΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ "12 εξισώσεις 12 αγνώστων", ενώ το όριο των σημερινών Η/Υ είναι «7 εξισώσεις 7 αγνώστων». Ας ξεσκεπαστούν επιτέλους φανερά οι ΚΛΕΦΤΕΣ της αρχαίας ελληνικής γνώσης με τα ονόματα Κέπλερ και Γαλιλαίος και οι όσοι κλεπταπαδόχοι ακολούθησαν.
Ας μάθουν όλοι οι Έλληνες και όλες οι Ελληνίδες κι όσοι πράγματι αγαπούν τη γνώση της αλήθειας πως οι Μηχανικοί και Τεχνικοί Ευπαλίνος, Σώστρατος, Ήρων, Ζώσιμος και Καλλίνικος, κατασκεύαζαν Τοπογραφικά Όργανα Τριγωνομετρικής Τοπογραφήσεως, Αυτόματους Μηχανισμούς και Όργανα Ηλεκτρικών Εφαρμογών κι ας συνειδητοποιήσουν πως ο Έντισον υπήρξε ένας ΚΛΕΦΤΗΣ αυτών κι όχι εφευρέτης του ηλεκτρισμού. Ας κατανοήσουν όλοι και όλες πως ΠΡΩΤΟΙ οι ανωτέρω Έλληνες Μηχανικοί και Τεχνικοί χρησιμοποιούσαν το Ήλεκτρον (το κεχριμπάρι δηλαδή) ως φυσικό συσσωρευτή στατικού ηλεκτρισμού σε τεχνικές εφαρμογές.
Ας μάθουν όλοι οι Έλληνες κι όλες οι Ελληνίδες κι όσοι πράγματι ενδιαφέρονται για όλη την αλήθεια πως οι Γεωγράφοι κι Εξερευνητές Σκύλαξ, Πυθέας, Εύδοξος, Στράβων, Παυσανίας, Κοσμάς Ινδικοπλεύστης και ο Εκαταίος, είχαν χαρτογραφήσει όλη την επιφάνεια του πλανήτη Γη, κι ας μάθουν πως η Ατλαντίδα και η Αμερικανική Ήπειρος ανήκαν διοικητικά στους Δελφούς, ενώ η Ασία ανήκε διοικητικά στις Σάρδεις, με κεντρικό συντονιστή το Απολλώνειο Κέντρο Δήλου, στο οποίο οι Υπερβόρειοι Έλληνες (στη Βόρεια Σιβηρία) έστελναν ως ένδειξη αναγνώρισης «κάθε έτος, εκλεκτά σιτηρά, τα ΑΛΦΙΤΑ», μέσω των Ελλήνων Αριμασπών και Ισσηδόνων και Μασαγετών Κεντρικής και Νοτίας Σιβηρίας.
Ας μάθουν όλοι οι Έλληνες κι όλες οι Ελληνίδες κι όσοι αγαπούν την αλήθεια πως οι Έλληνες Ιατροί, Γαληνός, Κέλσος, Ηρακλείδης , Ηρόφιλος, Πραξαγόρας, Αγνοδίκη, Κτηρίας, Ιπποκράτης και Εριβιώτης, προέβαιναν σε ιάσεις «εξισορροπήσεως ηλεκτρομαγνητικών ρευστών του σώματος» ρυθμίζοντας την αλκαλικότητα και την οξύτητα των οργάνων, προέβαιναν σε ιάσεις με χρήση «αριστερόστροφων αμινοξέων» (αντιβιοτικών) λαμβανόμενων από φυτά, γνωρίζοντας πλήρως ότι μόνον τελευταία ανακάλυψε η μοριακή βιολογία, για την δράση κι αντίδραση των αριστερόστροφων αμινοξέων (των αντιβιοτικών δηλαδή) με τα δεξιόστροφα αμινοξέα (πρωτεΐνες οργανισμών).
Ας μάθουν όλοι οι Έλληνες κι όλες οι Ελληνίδες κι όσοι αγαπούν όλη την αλήθεια πως τα ιερά σύμβολα του Πανίερου Συμβόλου του Ήλιου το γνωστό ΓΑΜΜΑΔΙΟΝ η «ΑΡΙΣΤΕΡΟΣΤΡΟΦΗ ΣΒΑΣΤΙΚΑ» και «ΔΕΞΙΟΣΤΡΟΦΗ ΣΒΑΣΤΙΚΑ» ήταν σύμβολα φυσικής και μαθηματικών, με τα οποία οι Έλληνες Πυθαγόρας, Δημόκριτος και Αρίσταρχος εξέφραζαν δεξιόστροφους και αριστερόστροφους πυρήνες ατόμων, πλανήτες, ηλιακά συστήματα, γαλαξίες και συμπαντικούς τομείς συνόλων γαλαξιών.
Ας μάθουν όλοι οι Έλληνες κι όλες οι Ελληνίδες κι όσοι αγαπούν την αλήθεια πως πριν από 2500 χρόνια ο Ιπποκράτης έκανε εγχειρήσεις στον εγκέφαλο και στην καρδιά παρά τα σχεδόν ανύπαρκτα μέσα της εποχής του, πραγματοποιούσε δύσκολες χειρουργικές επεμβάσεις. Εκείνος και οι μαθητές του, αντιμετώπιζαν με επιτυχία περιστατικά της ορθοπεδικής, της καρδιοχειρουργικής και της βασικής χειρουργικής. Ακόμα και επεμβάσεις στο ανθρώπινο κρανίο πραγματοποιούσε ο Ιπποκράτης, όπως διαβάζουμε σε αρκετά από τα έργα του κι έδινε μεγάλη σημασία στην προετοιμασία του ασθενούς φυχολογικά και σωματικά και του χειρουργείου. Στο έργο του "Κατ’ ιατρείον", περιγράφει αναλυτικά πώς ο ασθενής πρέπει να ετοιμάζεται πριν από την κάθε επέμβαση, πώς αποστειρώνονται τα εργαλεία, πως διαμορφώνεται ο χώρος, αλλά και πώς χρησιμοποιείται το τεχνητό και το φυσικό φως κατά την επέμβαση. Οι Αμερικανοί αρχαιοβοτανολόγοι μπόρεσαν για πρώτη φορά να μελετήσουν και να αναλύσουν το περιεχόμενο χαπιών που έφτιαχναν οι γιατροί στην αρχαία Ελλάδα και τα οποία ανακαλύφθηκαν προ 20ετίας, σε ένα ναυάγιο Ελληνικού πλοίου στ' ανοιχτά της Τοσκάνης και από αναλύσεις στο DNA είδαν πως κάθε χάπι ήταν ένα μείγμα από τουλάχιστον δέκα διαφορετικά εκχυλίσματα φυτών, όπως ο ιβίσκος και το σέλινο. «Για πρώτη φορά έχουμε, τα φυσικά στοιχεία όσων περιέχονται στα γραπτά των αρχαίων Ελλήνων γιατρών Διοσκουρίδη και Γαληνού», δήλωσε ο Αλέν Τουγουέιντ του Εθνικού Μουσείου Φυσικής Ιστορίας του Ινστιτούτου Σμιθσόνιαν στην Ουάσιγκτον, σύμφωνα με το New Scientist.
Ας μάθουν όλοι οι Έλληνες κι όλες οι Ελληνίδες πως στα Ιερά Ασκληπιεία γίνονταν και τεχνητές γονιμοποιήσεις για γέννηση παιδιών. Μια από αυτές ήταν και η γνωστή γονιμοποίηση της Σάρας σε Ιερό Ασκληπιείο στην περιοχή της αρχαίας ελληνικής 17πολης των αρχαίων Ελλήνων στην περιοχή του σημερινού Ισραήλ κι απέκτησε ο Αβραάμ τον Ισαάκ. Αργότερα ολοσχερώς κατέστρεψαν τα Ιερά Ασκληπιεία και την Ιερή 17πολη των αρχαίων Ελλήνων. Όμως η αλήθεια δεν μπορεί να χαθεί!..
Με το Ιερό Φως του Απόλλωνα, καλημέρα κάθε ημέρα όλη την ημέρα!
Νότα Κυμοθόη Λογοτέχνης και Εικαστικός
Photography art and writer Nota Kymothoe© Νότα Κυμοθόη /
Copyright ®Νότα Κυμοθόη

Δευτέρα 3 Μαΐου 2021

Νότα Κυμοθόη "Νικολό Μακιαβέλι" Δοκίμιο

Νότα Κυμοθόη "Νικολό Μακιαβέλι" Δοκίμιο

   Έξω από το ανάκτορο Ουφίτσι της Φλωρεντίας που στεγάζει την Galleria degli Uffizi, δηλαδή το Μουσείο -Πινακοθήκη, υπάρχει το παραπλεύρως άγαλμα του Νiccolò  Macchiavelli (1469-1527).
    Γεννήθηκε σε μια φτωχή οικογένεια στη Φλωρεντία. Υπήρξε Ποιητής, Μυθιστοριογράφος και Μεταφραστής κλασικών έργων. Θεωρείται εκπρόσωπος της Λόγιας Λατινικής Κωμωδίας.
   Σε μια εποχή, οπού οι πολιτικές καταστάσεις δημιουργούν εντάσεις, έγραψε μια σειρά από Επιστολές για τα πρόσωπα που είχε γνωρίσει μέσα από την θέση οπού κατείχε. Ήταν δεύτερος Καγκελάριος στην Δημοκρατία της Φλωρεντίας από το 1498. Στη δική του δικαιοδοσία ήταν η Διοίκηση των περιοχών της Φλωρεντίας και συμμετείχε σε διπλωματικές αποστολές, γιατί υπήρξε ένας από τους έξι γραμματείς του Πρώτου Καγκελάριου και ήταν μέλος στο Συμβούλιο των "Δέκα του Πολέμου". Είχε γνωρίσει τον βασιλιά της Γαλλίας Λουδοβίκο ΙΒ΄, τον αυτοκράτορα της Αγίας Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας Μαξιμιλιανό Α΄, τον Καίσαρα Βοργία Δούκα της Ρωμανίας, τον Πάπα Ιούλιο Β΄. Οι Επιστολές του, μέσα στις οποίες διατύπωνε τις σκέψεις του γι΄ αυτά τα πρόσωπα, αποτέλεσαν το υλικό γραφής για το έργο του "Ο Ηγεμών". Αλλά το 1512 καταλύεται η Δημοκρατία στη Φλωρεντία κι επιστρέφουν πάλι οι Μέδικοι στο παλάτι και ο Μακιαβέλι χάνει τη θέση που είχε και φυλακίζεται, ως ύποπτος συνομωσίας εναντίον των Μεδίκων. Τον επόμενο χρόνο ολοκλήρωσε το έργο του "Ο Ηγεμών" και συμμετείχε σε ομάδες Ουμανιστών της εποχής του. Το 1518 ολοκληρώνει την κωμωδία "Ο Μανδραγόρας" και το 1521 το βιβλίο "Τέχνη του Πολέμου). Συνεχίζει να γράφει και συνέγραψε τις Διατριβές για τα δέκα πρώτα βιβλία ιστορίας του Τίτου Λίβιου.
     Ο Νικολό Μακιαβέλι στο βιβλίο του "Ο Ηγεμών" παρουσιάσει τις απόψεις του που τον χαρακτηρίζουν, δημιουργώντας τον "μακιαβελισμό". Χαρακτηριστικά του κινήματος αυτού, είναι ο άνθρωπος εκείνος που εστιάζει στις δικές του ανάγκες και οι απόψεις του είναι χειριστικές προς τους άλλους, ώστε να πετύχει τους δικούς του σκοπούς. Οι στόχοι επιτυγχάνονται, όταν είσαι σκληρός με τους αντιπάλους σου προσβλέποντας στη δική σου δόξα καταργώντας ηθικούς νόμους και αρχές. 
       Ο "μακιαβελισμός" από ψυχολογικής πλευράς έχει τα εξής χαρακτηριστικά στο άτομο που έχει αυτήν τη θεωρία και έκφραση ζωής: Εστιάζει το άτομο στις δικές του φιλοδοξίες με γοητεία κι αυτοπεποίθηση, δίχως ηθικούς φραγμούς κι αρχές, ενώ φλερτάρει συνεχώς, έχοντας στόχο τα χρήματα και τη δόξα. Χειρίζεται τους άλλους και δεν τους συμπονά. Κάνει υπομονή μέχρι να πετύχει αυτό που θέλει. Οι "μακιαβελιστές" δεν δένονται συναισθηματικά και ο άνθρωπος που είναι μαζί τους αισθάνεται "μόνος". Συνήθως είναι προσωπικότητες με χαρακτηριστικά διπροσωπίας στις σχέσεις τους και έχουν χειριστική συμπεριφορά και στάση κυνική. Εύκολα διακρίνονται αυτοί οι χαρακτήρες σε χώρους πολιτικής, στρατιωτικής, θρησκευτικής και επιχειρηματικής δράσης. 
    Μελετώντας το βιβλίο "Ο Ηγεμών", συνειδητοποιούμε το πατριωτικό πάθος του Μακιαβέλι που ποθεί ν΄ αναβιώσει η αρχαία Ρώμη την αρχαία της δύναμη και δόξα, αλλά και τον πλούτο της και ιδιαίτερα αυτό φαίνεται μέσα στο τελευταίο κεφάλαιο "Προτροπή για την απελευθέρωση της Ιταλίας από τους βαρβάρους". Διακρίνουμε την τάση να διευρυνθεί η πίστη τους στο έθνος με ένα ρεύμα ανάλυσης στον τομέα Διεθνών Σχέσεων με τάσεις φιλοσοφίας του Δικαίου. Τονίζει δε την σημασία που έχει ο "ηγεμών" στα μάτια των πολιτών του. Αναλύει πως πρέπει να φαίνεται, πως είναι "πιστός" στα χριστιανικά ιδεώδη, αλλά ταυτόχρονα ανεξάρτητος από ηθικοθρησκευτικές ιδέες, όταν χρειαστεί να προστατέψει την ηγεμονία της χώρας του για το κοινό καλό. Δηλαδή θεμελιώνει την Πολιτική Επιστήμη, δίχως να το επιδιώκει, καθώς διατυπώνει αυτονομία στην Πολιτική από ηθικής και θρησκευτικής άποψης. Τονίζει πως όταν ένας ηγεμόνας αναλαμβάνει εξουσία, στοχεύει να την διατηρήσει με κάθε μέσο θεμιτό κι αθέμιτο και να τιθασεύει την εξουσία με αξιοσύνη. Αυτή τη θεωρεί ανώτερη αρετή γιατί περιλαμβάνει στρατηγική, γενναιότητα, αποφασιστικότητα και σκληρότητα. Ικανότητες των σπουδαίων ηγετών μαζί με την καλή τύχη. Πετυχαίνει κάποιος τους στόχους του , όταν συνδυάζει καλοτυχία και προσωπικές ικανότητες αρετής. Με τις προσωπικές ικανότητες αξιοποιείται η καλοτυχία με αποφασιστικότητα και δράση.
     Ο Μακιαβέλι πιστεύει πως οι άνθρωποι επιθυμούν τα πλούτη και τη δύναμη και για να τα αποκτήσουν οφείλουν να μην κάνουν κανέναν συμβιβασμό ανάμεσα στην ηθική και την πολιτική.
Γράφει: «Η απόσταση ανάμεσα στο πώς ζούμε και στο πώς θα έπρεπε να ζούμε είναι τόσο μεγάλη, ώστε όποιος αφήνει αυτό που γίνεται, για εκείνο που θα έπρεπε να γίνεται, προετοιμάζει την καταστροφή του μάλλον, παρά τη σωτηρία του». Αυτό δηλαδή που πρέπει να μάθει "ο ηγεμών" είναι «να μάθει να μπορεί να μην είναι καλός και να χρησιμοποιεί ή όχι τη γνώση αυτή ανάλογα με την ανάγκη».
      Τονίζει δε πως για να λειτουργεί καλά ένα κράτος χρειάζεται εκπαίδευση, νόμους και στρατό, αλλά και τα διδάγματα της ιστορίας αξιοποιώντας τη γνώση τους και ο ηγεμών στοχεύοντας στην αγάπη του λαού του, δίνοντας εντύπωση γενναίου και σκληρού ηγέτη για να τον φοβούνται οι πολίτες του. Ωφελιμιστής συνεχώς και θεωρεί πως οι άνθρωποι είναι αχάριστοι, ψεύτες, υποκριτές, δειλοί κι άπληστοι και για να τους διοικεί πρέπει να τους χειρίζεται μέσα από την επιβουλή διαρκούς φόβου ώστε να γίνουν υπάκουοι. Τονίζοντας συνεχώς την αγάπη να διοικούνται υπό τις διαταγές του, διαφορετικά κινδυνεύει να χάσει την εξουσία του. Έτσι ο καλός ηγεμών δείχνει πράος, ήπιος στην ειρήνη, εγκαταλείποντας τη σκληρότητά του για να πετύχει τους σκοπούς του.
     Έτσι λοιπόν διατυπώθηκε η έννοια του μακιαβελισμού που στηρίζεται και μεταχειρίζεται όλα τα μέσα με θεμιτό κι αθέμιτο τρόπο προκειμένου να πετύχει "ο ηγεμών" τους σκοπούς που έχει θέσει, δίχως ηθικούς φραγμούς και νόμους με μηχανορραφίες και δολοπλοκίες μέσα από παράνομες πράξεις οποιασδήποτε μορφής μέσα από διάφορες ομάδες που τον υποστηρίζουν, χειραγωγώντας τους πάντες.
   Σαν σήμερα λοιπόν, γεννήθηκε αυτός ο άνθρωπος, το έργο του οποίου εφαρμόστηκε κι εφαρμόζεται έως των ημερών μας.
Νότα Κυμοθόη Λογοτέχνης και Εικαστικός


Τρίτη 23 Μαρτίου 2021

Νότα Κυμοθόη "Κήρυξη ελληνικής επανάστασης 1821"

Νότα Κυμοθόη "Κήρυξη ελληνικής επανάστασης 1821"

    Στις 23 Μαρτίου 1821 ενωμένοι οι Έλληνες οπλαρχηγοί απελευθέρωσαν την Καλαμάτα.  Η πόλη παραδόθηκε με τις ενέργειες του Μαυρομιχάλη  που διαπραγματεύτηκε με τον διοικητή της Καλαμάτας Αρναούτογλου. Ο Αρναούτογλου παρέδωσε εγγράφως την πόλη.
Ο Πέτρος Μαυρομιχάλης ή Πετρόμπεης (1765-1848) ήταν διορισμένος Μπέης στη Μάνη από την Υψηλή Οθωμανική Πύλη. Είχε μυηθεί στη Φιλική Εταιρεία και είχε υψώσει το Λάβαρο της ελληνικής επανάστασης στην πατρίδα του τη Μάνη (Τσίμοβα) στις 17 Μαρτίου 1821. Συγκρότησε τη Μεσσηνιακή Γερουσία με Πρόεδρο τον ίδιο και γράφει την ιστορική διακήρυξη αρχής της ελληνικής επανάστασης του ελληνικού έθνους.
     
    Αυτήν την ημέρα συνέταξε το έγγραφο με συμφωνία  των οπλαρχηγών για κήρυξη απελευθερωτικού αγώνα. Είναι η επίσημη εγγράφως Κήρυξη της ελληνικής επανάστασης του 1821.
     Πρόκειται για το έγγραφο οπού εικονίζεται, καθώς αναφέρει η Ιστορία Ελληνικού Έθνους της εκδοτικής Αθηνών 1975( τόμος ΙΑ, σελίδα 87-88). 
       Την Κήρυξη ελληνικής επανάστασης 1821 υπογράφει επισήμως ο Πετρόμπεης Μαυρομιχάλης, κι αυτό το έγγραφο στάλθηκε ως προειδοποίηση στις αυλές εξουσίας στην Ευρώπη, όπου εξηγούσε τους λόγους των αιτίων που οδηγούσε τους Έλληνες ν΄ αρπάξουν τα όπλα και να απελευθερωθούν από την τυραννία της τουρκικής σκλαβιάς και ζητούσε τη βοήθειά της.

Νότα Κυμοθόη Λογοτέχνης και Εικαστικός